Policlinica de Marketing a pornit în toamna lui 2015, în parteneriat cu Romanian American Foundation, cu un proiect pilot
pe care apoi l-a crescut și l-a customizat în funcție de nevoile ONG-urilor care i-au trecut pragul de-a lungul anilor.

POLICLINICA DE MARKETING ANTICRIZĂ 2020 – 2022

Când totul se rescrie, totul se inovează.

Cam așa am tradus noi provocările din pandemie, în război și pre criză. Am pus rapid pe roate POLICINICA ANTI-CRIZĂ și POLICLINICA E-LEARNING, două proiecte adaptate noului normal care au avut ca scop principal learning by doing.

POLI ANTI-CRIZĂ ONG Intervenții de urgență.

Intervenții de urgență.

Echipa POLI a funcționat ca agenție de creație, producție, online sau branding, în funcție de brieful fiecărui ONG în parte, ajutând ONG-urile să-și comunice nevoile și să supraviețuiască.

Concret, am adus un nou suflu prin campanii de comunicare dedicate proiectelor locale, pentru că ele aveau cel mai mare nevoie de ajutor. Am intervenit cu campanii gata de a fi lansate în media pentru strângere de fonduri, awareness sau susținere și tot suportul necesar. În unele cazuri fondurile au fost investite în optimizarea site-urilor partenerilor, campanii de educare a comunității, creare strategie în social media.

PROIECTEchipa de creație
FC PrahovaProiectul Cafeneaua ComunitarăBeldie și Iulia Ardeleanu
FC Odorheiul SecuiescProiectul Comunitatea FilantropicăGavrilă Monica, Alec Pop, Moon Media & kulhuni
FC MureșProiectul BikeatonAlec Pop și Rafaela Beldie
FC GalațiProiectul Stiintescu - Karting Marius Matei
FFCRProiectul: Importanța și necesitatea Fundațiilor ComunitareAdrian Bujeniță și Ion Moscu
CRPEOptimizare website & strategie LinkedinProgramare: Alexandru Damian
FC ClujProiectul SwimathonAdrian Bujeniță și Ion Moscu.
Programare: Canny Agency
CalemisProiectul Innovation LabsAdrian Bujeniță și Iuia Ardeleanu
FC Banatul MontanProiectul Selectare a Gunoaielor în ReșițaAndrei Lasc
FC OradeaProiectul O floare pentru OradeaAdrian Bujeniță și Ion Moscu
FNOStrategie în Social Media Digital Manager: Cătălina Bosuioc
FC ProgresProiectul Code KidsAdrian Bujeniță și Ion Moscu
FC BuzăuProiectul Mame Minore în BuzăuAdrian Bujeniță, Ion Moscu și Marius Matei
FC BucureștiProiectul 10 ani FCBStrategie: Corina Bratu
Creație: Rafaela Beldie
Ilustrații: Iulia Ardeleanu
FC BrașovProiectul Brașov HeroesRafaela Beldie și Iulia Ardeleanu
Video: Andrei Anton
FC Țara Făgărașului Strategie MarketingStrategie: Alexandra Cantor
Creație: Rafaela Beldie și Iulia Ardeleanu

POLI ANTI-CRIZĂ Food Hubs

Intra în acțiune programul From farm to fork.

Partea a doua a programului POLI Anti-Criză, a fost dedicată celor 4 Food Hub-uri din portofoliul RAF: Nod Verde, Nord Natural, Roade și Merinde și Cumsecade.
Am dezvoltat o strategie de marketing pentru Food-Hub-uri în general dar și individual, apoi am creat o campanie de conștientizare a conceptului de ”from farm to fork”, apoi fiecare Food Hub în parte a primit consultanță de email marketing, strategii de vânzări dar și creație și producție atunci când a fost nevoie.

POLICLINICA E-LEARNING

Un proiect “ONG from home.”

Am dezvoltat și o platformă de cursuri online în care am pus la dispoziția tuturor RAF Grantees cursuri aplicate de Agile Thinking în Comunicare (create de Monica Gavrilă), Financial Planning (cu Alexandra Cantor), Social Media Planning (cu Cătălina Bosuioc), Google & SEO (cu Dragoș Smeu) și Copywriting, Design și Video (dezvoltat de Andrei Lasc și Monica Gavrilă). Platforma este disponibilă tuturor RAF grantees dar și tuturor ONG-urilor din România pe www.policlinicaelearning.ro.

PROIECTUL POLICLINICA ACADEMIA 2017-2019

Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) face exact ceea ce spune: muncește pentru mobilizarea resurselor financiare locale în folosul comunităților, invitând cetățenii, ONG-urile și companiile într-un dans al filantropiei sustenabile. Când a intrat în Policlinică, ARC se plângea de dureri la planificarea strategică a comunicării și de supraîncărcarea echipei cu responsabilități de tot felul, dar până la finalul programului durerile s-au micșorat, iar comunicarea ARC e acum mai targetată și mai creativă.

MENTOR:
Hanny Bratu

Ashoka România face parte dintr-o rețea internațională de suport pentru antreprenorii sociali. Ashoka și-a început relația cu plaiurile mioritice cu un set complet de analize în Policlinică, de unde a primit o groază de rețete: și-a pus pe picioare comunicarea internă și externă, și-a clarificat identitatea de brand și a început să lucreze la o strategie de PR care să atragă toți ochii și toate urechile către antreprenoriatul social, o treabă cam nouă și cam urgentă pentru România anului 2018.

MENTOR:
Hanny Bratu

Junior Achievement Romania (JAR) este un ONG ale cărui programe pregătesc tânăra generație pentru viitor prin educație economică și antreprenorială. La intrarea în Policlinică, JAR avea nevoie de o strategie de comunicare pe termen lung, care să aibă mesaje adaptate pentru toate categoriile de public pe care le vizează. S-a lucrat intens la clarificarea obiectivelor organizaționale și transformarea lor în mesaje către stakeholderi, iar la final JAR s-a hotărât să invesească mai mult în storytelling, ca să fructifice mai bine impactul proiectelor.

MENTOR:
Andreea Boacă

Asociația Română De Dezbateri, Oratorie Și Retorică (ARDOR), pe scurt, arde de nerăbdare să aducă dezbaterea în centrul educației, dar și al societății civile din România. Au plecat de la problemele descentralizării organizaționale și divergenței mesajelor lor și au ajuns la câteva soluții (deja implementate) de consolidare a identității de brand și a echipei, trecând printr-o reorganizare a strategiei de dezvoltare sustenabilă. Practic, ARDOR se pregătește să intre pe piața corporate cu un produs propriu, pregătit în ateliere și comunicat cu ajutorul minigrantului oferit de RAF în Policlinică.

MENTOR:
Alexandra Cantor

Centrul pentru educație economică și dezvoltare (CEED) face de multă vreme minuni în zona dezvoltării capitalului uman și a culturii economice, dar, până să intre în Policlinică, nu prea comunica mare lucru și nici prea multă lume nu știa de ei. Așa că s-au pus pe treabă și și-au făcut strategie de comunicare, cu identitate mai clară și mesaje construite special pentru audiențele țintite, propunându-și să dezvolte, cu ajutorul minigrantului, un proiect care să stabilizeze identitatea CEED în raport cu exteriorul printr-un nou format de Raport de activitate. 

MENTORI:
Mentor: Vlad Tăușance
Implementează grantul cu: ArgoLand

Fundația Civitas pentru Societatea Civilă (CIVITAS) e un actor vechi pe scena antreprenoriatului, economiei sociale și a transferului de cunoștințe în folosul comunităților. Restructurarea organizațională venită la pachet cu rebrandingul (planificat pentru aniversarea de 25 ani) i-a îmboldit să caute soluții noi și în zona comunicării, unde se confruntau cu mesaje suprapuse și conținuturi/rezultate prea puțin valorificate. După conferința din martie 2018, proiectul de comunicare finanțat prin minigrant, este clar că au pus deja bazele unei strategii de comunicare în adevăratul sens al cuvântului.

MENTOR:
Alexandra Cantor
Implementează gratul cu:
W Advisors

 

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) este ceva ce nu trebuie să lipsească dintr-o democrație, dar cum democrațiile evoluează, CJI și-a propus să se alinieze la standardele viitorului și a intrat în Policlinică. A plecat de la problemele de identitate și vizibilitatea redusă și s-a ales cu o strategie de comunicare nou-nouță, cu accente new media, construită pentru a susține repoziționarea și rebrandingul CJI, atât de necesare (conform insighturilor din camp) pentru facilitarea dialogului social și păstrarea standardelor jurnalistice.

MENTOR:
Ștefan Teișanu
Implementează grantul cu:
Mihai Giurgiu

 

Centrul Român de Politici Europene (CRPE) e un fel de watchdog al implementării politicilor europene în România, prin urmare ar cam fi cazul să știe lumea despre ei. Tocmai din cauza asta, CRPE a intrat în Policlinică și și-a asumat un proces de rebranding și repoziționare, pornind de la nevoia de accesibilizare a activității CRPE pentru publicul larg. Prin intermediul minigrantului oferit de RAF în Policlinică, și-au pus la cale o strategie de comunicare pe termen lung, lucrează la logo și site proaspete și pregătesc terenul pentru implementarea unor soluții din zona new media pentru a crește impactul proiectelor CRPE, cum ar fi proiectul „Statul captiv”.

MENTOR:
Ioana Gheorghiță
Implementează grantul cu:
Laura Lulutz Ionescu

 

Fundația Noi Orizonturi (FNO) activează în zona educației alternative, oferind tinerilor oportunități de dezvoltare personală prin implicare directă în diverse activități. FNO a venit la Policlinică pentru a comunica unul dintre proiectele sale longevive (Tabăra Viața), dar a ieșit din Camp cu o viziune mai amplă și cu planuri de restructurare și reinventare a identității de brand, pe care le-au organizat în aplicația la minigrant și ale căror rezultate vor ieși la iveală până la final de iunie (2018).

MENTOR:
Mentori: Ștefan Teișanu
Implementează grantul cu:
Node

Institutul Intercultural Timișoara (IIT) promovează interculturalismul, democrația participativă și educația pentru drepturile omului de mai bine de 26 de ani, însă a realizat că nu se descura prea bine la integrarea conceptelor și practicilor de comunicare, drept pentru care au venit pentru ajutor la Policlinică. S-au negociat priorități, s-au restructurat obiective, s-au reactualizat strategii și IIT a primit un minigrant prin intermediul căruia desfășoară o campanie de fidelizare a profesorilor de științe sociale parteneri IIT din întreaga țară, aceștia fiind principala verigă de legătură dintre IIT și generația tânără. 

MENTOR:
Oltea Zambori
Implementează grantul cu:
Oltea Zambori

Asociația TechSoup este un centru de resurse tehnologice pentru societatea civilă și ONG-uri, care a intrat în Policlinică cu planuri de dezvoltare accelerată pe mai multe direcții: creșterea awarenessului, astfel încât toată lumea ONG să știe pe cine să caute pentru soluții tech, valorificarea contentului uriaș și superpozitiv pe care îl produc în proiectele lor și capacitarea echipei de comunicare pentru a face față cu brio fluxului uriaș de informații care trebuie să ajungă la toți stakeholderii.

MENTOR:
Alexandra Cantor

One World Romania (OWR) este o asociație care militează pentru drepturile omului prin intermediul filmului documentar de mai bine de 11 ani. Intrarea în Pliclinică a marcat un moment de maturizare a asociației, care și-a asumat un proces de repoziționare vizavi de propriile poiecte, pe care le comunica similar și fără a adapta mesajele pentru categoriile de public vizate. Minigrantul oferit de RAF prin Policlinică este folosit de OWR pentru a finanța o campanie de promovare a asociației în sine, cu scopul de a-și crește vizibilitatea, a genera noi parteneriate și a atrage finanțări pentru programele OWR.

MENTOR:
Ioana Gheorghiță
Implementează grantul cu:
Laura Lulutz Ionescu

 

Fundația Progress  e un actor cu experiență în scena ONG, care promovează și scalează inițiative din domeniul educației/ formării, incluziunii și dezvoltării comunitare, folosind bibliotecile publice ca hub-uri de învățare. A venit la Policlinică pentru că era curioasă cum poate fi pusă comunicarea în slujba creșterii organizaționale și s-a ales cu un proiect de comunicare finanțat prin minigrantul oferit de RAF, custom made pe proiectul CodeKids și numai bun pentru a îndeplini toate nevoie de creștere a vizibilității, valorificare a contentului și exploatare a capitalului de imagine pentru a atrage fonduri.

MENTOR:
Andreea Boacă
Implementează grantul cu:
Alexandru Pomană

Fundația World Vision România desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, dezvoltare comunitară și advocacy, având în centrul activității bunăstarea copilului. Când a venit la Policlinică, Wolrd Vision avea echipă surmenată și comunicare deficitară, dar a prins din zbor modelul de bune practici în comunicare și a primit un minigrant cu care vrea să testeze tot ce a învățat. Proiectul lor reprezintă o încercare de a schimba percepția socială negativă asupra liceelor agricole și presupune sprijinirea a 8 licee din țară în campanii de awareness pentru atragerea elevilor către acest domeniu de studiu.

MENTOR:
Sorin Axinte
Implementează grantul cu:
Ioana Gheorghiță
Anul II 2018 – 2019 în care am intrat în fascinanta lume a fundațiilor comunitare 

BACĂU

MENTOR:
Danina Arsene

BRAȘOV

MENTOR:
Alexandra Cantor

BUCUREȘTI

MENTOR:
Hanny Bratu

CLUJ

MENTOR:
Vlad Tăușance

GALAȚI

MENTOR:
Alexandra Cantor

IAȘI

MENTOR:
Vlad Tăușance

MUREȘ

MENTOR:
Hanny Bratu

ODORHEIU SECUIESC

MENTOR:
Danina Arsene

PRAHOVA

MENTOR:
Hanny Bratu

TIMIȘOARA

MENTOR:
Vlad Tăușance

ȚARA FĂGĂRAȘULUI

MENTOR:
Alexandra Cantor

FEDERAȚIA FUNDAȚIILE COMUNITARE DIN ROMÂNIA

MENTOR:
Vlad Tăușance

PROIECTUL Descoperă România(AER)

„Descoperă ecoRomânia” (2016-2017) – o iniţiativă AER finanţată de Romanian American Foundation (RAF) şi FPP – a pornit cu ambiția de a coagula și dezvolta, în așa-numitele “destinații de eco- turism”, șapte micro-regiuni sustenabile în care – prin gândire pe termen lung și printr-o bună coordonare între stakeholderii locali – tot mai mulți turiști români să poată avea experiențe de calitate, memorabile, cu impact minim asupra mediului.

Pe scurt, vorbim de o rețea națională de turism responsabil – care pentru turist înseamnă deopotrivă odihnă, cunoașterea culturii locale și respect pentru mediu; iar pentru comunități înseamnă dezvoltare sănătoasă și resurse noi pentru conservarea a tot ceea ce regiunea are unic și atrăgător.

La Policlinica de Marketing au participat șapte echipe din șapte destinații de eco-turism, fiecare cu specificul ei:

PROIECTUL PILOT (2015)

a însemnat lucrul cu cinci ONG-uri, fiecare cu obiectivele și prioritățile sale de comunicare.

Programul a constat în două etape: una de training/aliniere și a doua de lucru concret, alături de mentori, pe proiecte punctuale.

MENTOR:
Sorin Axinte, branding
MENTORI:
Ioana Enache şi Laura Ionescu, online
MENTOR:
Mona Dîrțu, storytelling
MENTOR:
Eliza Rogalski, PR
MENTOR:
Alina Damaschin, PR