Ce este Policlinica de Marketing?

CE-AM CONSTATAT NOI, ca trăitori în România, e că de jur împrejurul nostru se întâmplă zeci, sute de lucruri formidabile – și că arareori aflăm despre ele de la știri.

Vorbim despre lucrurile pe care le fac, de obicei, ONG-urile – cu fondurile lor limitate, cu echipele lor micuțe, de jack-of-all-trades, a căror energie e investită aproape integral în schimbarea în sine a status-quo-ului.

DE CE NU AFLĂM despre schimbările de substanță, uneori revoluționare, inițiate de ONG-uri? Pentru că arareori acestea au resurse, know-how ori strategii adecvate de a vorbi lumii despre proiectele lor. Iar asta le scade sever, în final, șansele de a aduna noi resurse – financiare sau altfel – și de a continua schimbările declanșate.

SOLUȚIA NOASTRĂ ARE UN NUME: “Policlinica de Marketing pentru ONG-uri”.

I-am spus “poli-clinică” pentru că am înțeles, lucrând în ultimii ani cu o mulțime de ONG-uri, că nevoile de comunicare & marketing diferă de la o organizație la alta.

DE ACEEA AM CONSTRUIT, la Fundația Friends for Friends, o rețea de 20+ practicieni în comunicare – de la social media la PR, de la strategie de marketing la storytelling, de la grafică la video ori advertising – care pot ajuta organizațiile să-și facă cunoscute proiectele în două feluri: fie prin training-uri/sesiuni de mentorat, în care transferăm cunoștințe și bune practici echipelor din ONG-uri, fie prin servicii propriu-zise, croite după nevoile lor particulare.

CREDEM CĂ ORICINE POATE DEVENI, cu puțin ajutor, un bun comunicator.

Avem soluții pentru aproape toate nevoile – iar dacă nu avem, suntem gata să le creăm împreună.

FFFF + RAF

Policlinica de Marketing este un proiect creat și dezvoltat în bucătăria creativă a Fundației Friends For Friends în parteneriat cu Romanian-American Foundation.

Ce propunem noi ONG-urilor

SUNTEM, ÎNAINTE DE TOATE, UN LOC DE ÎNTÂLNIRE între practicieni cu experiență în marketing & comunicare și acei oameni din ONG-uri care vor să învețe cum să fie mai eficienți în relația cu stakeholderii, să explice mai convingător miza programelor pe care le pun cap la cap, să-și facă mai vizibile reușitele.

CE NE DORIM, ÎN FINAL, e ca ONG-urile să descopere cât de vital e elementul “comunicare” în economia unui program – și, mai apoi, să învețe să folosească instrumente testate și tehnici simple, fie că e vorba de un mic plan de comunicare în social media, de-o strategie pe termen lung ori de redactarea unui comunicat bun de presă.

CREDEM CĂ ASTFEL, comunicându-și mai bine intențiile, proiectele și rezultatele, ONG-urile pot crește impactul a ceea ce fac. Iar pentru asta am gândit un program modular, structurat pe următoarele linii:

  • poziționăm brandul proiectului/ONG-ului și definim coordonatele de ansamblu ale comunicării;
  • redefinim ADN-ul și “value proposition”;
  • calibrăm canalele de comunicare;
  • identificăm un univers lingvistic comun pentru toate acțiunile de marketing și comunicare;
  • fixăm obiectivele, pragurile și acordăm sprijin pentru atingerea lor;
  • formulăm tactici creative pentru creșterea vizibilității proiectelor/ONG-urilor;
  • ajutăm organizațiile să-și creeze o rețea de furnizori și experți competenți, care fac muncă quality.