Bun venit la Policlinica de Marketing

Policlinica de Marketing pentru ONG-uri a început în octombrie 2015 ca un program de sprijin pentru organizații neguvernamentale. 

Dezvoltat de către Fundația Friends For Friends în parteneriat cu Romanian-American Foundation (RAF), programul a oferit ateliere, mentorat,

dar și dezvoltare de campanii, pentru zeci de ONG-uri din întreaga țară susținute de către RAF. Este cel mai longeviv și consistent program din domeniu, iar modelul de său lucru a fost preluat de către alte inițiative și proiecte din sectorul non-profit.

 

 De la început, Policlinica de Marketing pentru ONG-uri (sau POLI pentru cei de-ai casei) a fost construită pe trei principii:

1. Conexiune

 

Pentru a îmbunătăți comunicarea ONG-urilor, cea mai eficientă metodă este să le aducem împreună cu profesioniști din marketing, advertising și PR. Relațiile directe și discuțiile sincere valorează mult mai mult decât orice fel de curs.

2. Practică

 

Cea mai bună metodă de a învăța ceva este practica. POLI pune accent pe campanii concrete derulate de către și pentru ONG-uri, alături de mentori și furnizori, de preferință din comunitatea locală. Fiecare pas este explicat și analizat. Eșecul este o sursă de învățare.

3. Strategie

pe termen lung

 

Facem tot posibilul să gândim strategic, să determinăm schimbări pe termen lung atât în comunicarea organizației, cât și în cultura sa organizațională. Dacă ADN-ul organizațional nu include comunicarea, dacă obiectivele, managementul și echipa extinsă nu sunt aliniate, rezultatele nu vor mulțumi pe nimeni.

În cadrul POLI au fost dezvoltate proiecte diverse, de la campanii de PR la campanii de loializare, proiecte de rebranding și dezvoltări de platforme digitale. Mai important, am pus cap la cap mii de ore în care două lumi atât de diferite, sectorul non-profit și marcom-ul, au uitat de granițe și au pus lumea la cale împreună.

În esență, toată munca din cadrul POLI răspunde unei mari întrebări:

Cum poate comunicarea să facă organizația mea mai puternică și mai stabilă?

Răspunsurile sunt la fel de diverse ca organizațiile: mai multe surse de finanțare, un brand mai bine definit, mai multă transparență, mai mulți parteneri.

Suntem aici să ascultăm înainte să dăm soluții, iar asta pare să fie cea mai bună soluție.

Poți afla mai multe despre principiile de lucru de
la designerul programului, Vlad Tăușance:

Mai multe despre metodă poți afla de la
participanții la prima tabără POLI:

Mai multe detalii despre participanți și amploarea programului poți găsi în broșura evenimentului organizat la finalul anului 2019.

Vrei să știi mai mult? Vrei să gândim un program pentru tine?

Vrei să preiei modelul POLI, cu promisiunea că nu îl strici?