IOANA ENACHE: Ce, când și cum să postezi

Împărtășește lumii lucruri de substanță: o poză bună, o istorioară, o idee interesantă. Și nu-ți subestima cititorii.

 

  • Fii newsworthy. Nu posta ceva doar de dragul de a mai umple pagina.
  • Fii cât mai vizual. Preferă întotdeauna să postezi o poză cu link decât un link și-atât.
  • Vizual, dar nu cu orice preț. Dacă nu-i așa faină poză, nu-ți sabota postarea.
  • Caută altă fotografie sau pune una de mood (cu sursă!) sau oftică-te că n-ai avut grijă de asta și fă o notiță în minte pentru data viitoare.
  • Nu posta în creierii nopții dacă nu te urmăresc păsările de noapte. Fii activ când sunt și fanii tăi online. Probabil dimineața, probabil încă două ore pe seară.
  • Scrie aerisit. Dacă vezi un bloc mare de text, probabilitatea să-l citești scade. Dacă e potrivit, începe cu o glumă sau o referință, un hook. Împarte ideile în paragrafe dacă ai mai multe de zis.
  • Spune o poveste pe înțelesul tuturor. Chiar dacă ai o știre mai tehnică, zi-mi ce înseamnă asta în viața noastră. Dacă vorbești de reușite, transmite-mi impactul cât mai descriptiv.
  • Caută parteneriate cu creatorii de conținut. Fă eforturi de PR: vorbește cu publicații să-ți preia comunicările, scrie mesaje paginilor de facebook care ți se par potrivite, folosește markeri vizuali pe chestiile statice (poză de profil, cover) de fiecare dată când ești în campanie.
  • Fii activ. Dacă ai venit la masă, vorbește. Ceea ce face fiecare online poate influența percepția asupra organizației/brandului. Dacă ești deja o persoană publică, folosește asta în avantajul organizației și proiectelor.
  • SHARE. Nu te sfii să arăți ce faci atunci când faci bine.
  • Ține un echilibru în ton. Poți să fii și tehnic, și inspirațional, și relaxat, și superentuziasmat. Ideea e să rămâi câte puțin din toate.
  • Respectă informația. Postează sursa, verific-o, nu-ți subestima cititorii. Online, oamenii sunt foarte vocali atunci când se simt trădați. Fii cuminte și nu-ți pune internetul în cap.