LAURA IONESCU: Personalitatea ta online

  • Definește-ți persona – cine ești, cum vorbești, care-s cele trei atribute ale vocii tale.
  • Exersează-ți vocea, încearcă să scrii și serios, și amuzant, și ironic, vezi cum iese.
  • Scrie pentru oameni, nu pentru roboți – fără cuvinte pretențioase și slang oengistic, oamenii caută altceva: emoție, informație, wow, dar nu limbaj de lemn.
  • Fii scurt și la obiect și relevant – postează doar de 2 sau 3 ori pe săptămână, dacă nu ai ce spune în rest.
  • Definește-ți o listă de subiecte pe care le atacă ONG-ul tău: educație, evenimente, politică etc. și planifică-ți postările în funcție de asta, pe zile. Subiectele (content pillars) te ajută să-ți dai seama până unde se poate întinde comunicarea ta. Poți lucra în google docs.
  • Investește în media (sponsored ads etc.), doar dacă este neapărată nevoie și, când faci asta, selectează sume mici – 10 RON, spre exemplu – fiindcă odată ce bagi bani în Facebook, îți va cere din ce în ce mai mult, pe rezultate mai puține.
  • Comunică mai mult pe același subiect când este neapărată nevoie (un eveniment în desfășurare etc.)
  • Nu te speria dacă nu se bagă toată lumea în seamă cu tine din prima, e nevoie de răbdare ca să crești o comunitate.